Blogi i poradniki firmowe

Współcześnie marketing to nie tylko promocja i reklama. Przede wszystkim ważne jest budowanie zaufania klientów do naszej marki. Blogi oraz poradniki firmowe mogą być skutecznym sposobem w nawiązywaniu relacji z klientami. Prowadząc własnego bloga tematycznego na temat działalności firmy oraz oferowanych produktów możemy zadbać o pozytywny wizerunek.

KTO POWINIEN ZAŁOŻYĆ BLOG FIRMOWY?

Oczywiście za pomocą bloga promować się może każdy. Warto zainwestować w ten rodzaj marketingu zwłaszcza wtedy, gdy zajmujemy się sprzedażą produktów lub usług. Dlaczego?

Wyobraźcie sobie sytuację, że idziecie do sklepu ze sprzętem rowerowym. Sprzedawca nie potrafi Wam jednak powiedzieć o danym modelu nic więcej, niż moglibyście przeczytać w jego specyfikacjach. Nie dowiecie się więc, na jakie trasy polecany jest rower i czy przeznaczony jest raczej dla “niedzielnych” rowerzystów czy dla zawodowych kolarzy.

Podobnie jest ze sklepami internetowymi. Czasami nie wystarczy nam jedynie zbiór informacji i specyfikacji. Chcielibyśmy, żeby firma zajmująca się sprzedażą była zespołem profesjonalistów, będących specjalistami w swojej dziedzinie. Firma powinna wiedzieć, co sprzedaje i znać się na tym. Zamieszczając na blogu specjalistyczne i bogate merytorycznie artykuły oraz poradniki pokazujemy, że troszczymy się o klientów i że znamy się na rzeczy. Dzięki temu jesteśmy odbierani jako wiarygodni.

JAKIE KORZYŚCI MOŻEMY ZYSKAĆ, PROWADZĄC BLOG?

Wzrost liczby potencjalnych klientów

Chyba nieraz zdarzyło się Wam podjąć decyzję o zakupie na podstawie przeczytanego gdzieś artykułu. Blog to świetne miejsce, by w odpowiedni sposób przedstawić wszelkie wartości, którymi kieruje się marka.

Nawiązywanie relacji i budowanie zaufania do marki

Klienci bardziej ufają firmom, które starają się nawiązywać z nimi relacje m.in. poprzez odpowiadanie na ich pytania i wątpliwości.

Budowanie wizerunku firmy

Budujemy wizerunek firmy jako nowoczesnej, profesjonalnej oraz wiarygodnej. Fachowa wiedza, która zostanie wykorzystana w artykułach przekona klientów, że mają do czynienia z fachowcami. Klienci mają zaufanie do produktów, które sprzedawane są przez osoby profesjonalne i wiarygodne.

Tworzenie kręgu zainteresowanych osób

Jeśli klienci znajdą na naszym blogu wysokiej jakości materiały, które rozwiążą ich problemy, będą do nas wracać, będą niecierpliwie czekać na kolejne porady.

Promowanie marki

Istnieje prawdopodobieństwo, że nasi czytelnicy będą udostępniać artykuły, promując naszą markę. Ważne jest jednak, by nasze artykuły były ciekawe i inspirujące. Pamiętajmy, że internauci chętnie dzielą się treściami, które im się spodobały lub mogą pomóc również innym.

Budowanie ogona i zwiększanie potencjału SEO strony

Artykuły na stronie umożliwiają budowanie długich fraz kluczowych. Są to zapytania, które mogą być wpisywane w wyszukiwarkach przez potencjalnych klientów, a na które zwykle nie są pozycjonowane strony. Przykładem może być fraza “najlepszy mechanik samochodowy Częstochowa” zamiast “mechanik Częstochowa”.

 

 

 

SZUKASZ FIRMY, KTÓRA POMOŻE CI ZBUDOWAĆ POZYTYWNY WIZERUNEK FIRMY? ZGŁOŚ SIĘ DO NAS I ZOBACZ, JAK SKUTECZNYM NARZĘDZIEM MARKETINGOWYM MOŻE BYĆ BLOG FIRMOWY!

Call Now ButtonZadzwoń teraz