Reklama tradycyjna a content marketing

Tradycyjne formy reklamy wciąż dominują w mediach i otoczeniu. Banery, spoty, billboardy, plakaty czy ulotki mają spełniać jedno zadanie – sprzedawać konkretny produkt lub usługę i promować je jako najlepsze na rynku. Od jakiegoś czasu zasady marketingu panujące na rynku zaczynają się zmieniać. Content marketing to nowe narzędzie uważane za podstawę świadomego budowania wizerunku i bazy klientów marki. Zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku to narzędzie zaczęło zyskiwać sobie coraz szersze grono zwolenników. Czym jest content marketing i jak się ma do tradycyjnych [...]

Czytaj więcej...

Jak działa dobry content marketing?

Marketing zorientowany na tworzenie wartościowych treści stanowi dzisiaj podstawę działań dla współczesnych przedsiębiorców. Dobrze napisane teksty: merytoryczne i rzetelne, ciekawe lub efektowne, zabawne albo z potencjałem viralowym mają spełniać jedno kluczowe zadanie – przyciągnąć i zatrzymać potencjalnego klienta na dłużej, przedstawić markę i produkt nieco dokładniej, niż ma to miejsce na ulotce czy banerze. Specjaliści podkreślają zalety dobrze tworzonych firmowych treści. O zainteresowaniu content marketingiem świadczy również rosnąca liczba agencji copywriterskich lub freelancerów tworzących profesjonalne teksty na strony internetowe, witryny i blogi. [...]

Czytaj więcej...

Google Analytics – wszystko co powinieneś wiedzieć

Chyba każdy, kto zajmuje się analityką internetową, zna narzędzie, jakim jest Google Analytics. Znajdziemy tutaj wiele funkcji, które ułatwią nam pomiar sprzedaży oraz konwersji. Narzędzie to pomaga sprawdzić, jak skuteczne są nasze działania marketingowe w internecie. Dzięki niemu dowiemy się, jak myślą nasi klienci i jak się zachowują na stronie. Przyjrzyjmy mu się nieco bliżej. (więcej…)

Czytaj więcej...

Najlepsze narzędzia do analizy SEO/SEM

By dokonać odpowiedniej analizy danych ze strony internetowej, potrzebujemy skutecznych narzędzi do ich gromadzenia. Jednak nie wystarczy pierwsze lepsze oprogramowanie. Musi być ono dopasowane do naszych celów biznesowych. Od tego, jakie dane interesują nas najbardziej zależy to, jakie narzędzia wybierzemy. W przeciwnym razie możemy stracić czas i pieniądze, wertując zupełnie niepotrzebne nam statystyki. Przedstawiamy Ci 5 wybranych narzędzi, które pomogą Twojej firmie w analizie SEO/SEM. (więcej…)

Czytaj więcej...

Content dla firmy: tworzyć samodzielnie czy zaufać specjalistom?

Dobry content to podstawa współczesnej polityki wizerunkowej. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z nowych zasad promowania swoich usług czy produktów, a tym samym coraz chętniej i pewniej stawia na komunikację z klientem oraz jakość prezentowanych mu przekazów. I chociaż tradycyjna reklama wciąż ma się bardzo dobrze, to zaraz obok banerów i wyskakujących okienek najpopularniejszą formą marketingu staje się ten oparty na wartościowych i rzetelnych treściach. W ramach tych działań firmy zaczynają aktywnie tworzyć przydatne artykuły, infografiki, e-booki i [...]

Czytaj więcej...

Analityka SEO/SEM – kilka słów wprowadzenia

Dostosowanie strategii SEO/SEM bez wcześniejszej analizy strony, jest jak szukanie wyjścia po omacku. W końcu do niego trafimy, ale po drodze możemy sobie zrobić krzywdę. Metoda prób i błędów nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Zwłaszcza, jeśli do stracenia mamy naprawdę dużo, bo zaufanie i lojalność naszych użytkowników. Czym jest analityka internetowa i jak może nam pomóc?  (więcej…)

Czytaj więcej...

SEO – wprowadzenie do tematu

Jeśli chcemy, by nasza strona czy sklep internetowy zaistniał w sieci, znajomość pojęć związanych z marketingiem internetowym jest niezbędna. Jednym z ważniejszych terminów w tej sferze jest oczywiście SEO, czyli optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych. Na czym to polega? Czy jesteśmy w stanie sami zoptymalizować naszą stronę, by uzyskała lepszą pozycję w wyszukiwarce? (więcej…)

Czytaj więcej...

Search Console – czym jest?

Osoby zajmujące się marketingiem internetowym korzystają z wielu narzędzi, które wspomagają proces optymalizacji strony internetowej czy testowanie jej szybkości. Nie zawsze musimy używać wyłącznie płatnych narzędzi, bowiem niekiedy te darmowe odznaczają się dużo większą funkcjonalnością. Takie właśnie jest Google Search Console. (więcej…)

Czytaj więcej...

Klucz do dobrego pozycjonowania strony

Jak zwiększyć licznik odwiedzin naszej strony? Kluczem do sukcesu jest odpowiednie jej pozycjonowanie, czyli wszystkie działania, których celem jest osiągniecie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby wiedzieć, jak się za to wziąć, warto wspomnieć, jak w ogóle działają algorytmy wyszukiwarek. Ta wiedza pozwoli nam ulepszyć to, co najważniejsze. (więcej…)

Czytaj więcej...