xx

Jak opracować strategię Personal Brandingu? cz.II

Każdy może kreować siebie tak, żeby osiągać zamierzone cele. Ale nie każdy potrafi tę możliwość wykorzystać. Zacznij od przygotowania strategii, a wszystkie wdrażane przez Ciebie działania będą spójne i konsekwentne z docelowym wizerunkiem. Zapraszamy na drugą część artykułu o tworzeniu strategii Personal Brandingu!

W poprzednim artykule na naszym blogu poznałeś wszystkie czynności, które wymagają przede wszystkim Twojej pracy tzn. poznania siebie, określenia swojej misji i miejsca, w którym chcesz się znaleźć dzięki działaniom Personal Brandingu.

5. Kto jest Twoją konkurencją?
Analiza konkurencji jest niezwykle ważna dla Ciebie. Nie, nie chodzi o to, żebyś wiedział, z kim masz walczyć. Poznanie rynku, na którym działasz i osób, które już osiągnęły coś w branży może okazać się prawdziwą kopalnią inspiracji wiedzy! Uważnie obserwuj osoby, które znajdują się w tym samym miejscu, w którym ty się znajdujesz, oraz te które działają w obszarze, do którego ty chcesz dotrzeć. Zobacz, jak komunikują się z innymi i które z ich dobrych działań możesz zaadaptować do swojego wizerunku.
Poznanie konkurencji może Cię też powstrzymać przed próbą nieświadomego kopiowania jej działań, ale też popełniania tych samych błędów.
Ustalenie konkurencji często mobilizuje. Obserwowanie liderów motywuje do jeszcze lepszej i bardziej kreatywnej pracy nad swoim wizerunkiem!

6. Kto jest Twoim odbiorcą?
Do kogo kierujesz swoją ofertę lub przekaz? Do kogo chcesz trafić? Określenie targetu pozwala na stworzenie języka i stylu komunikacji adekwatnego do ludzi, z którymi rozmawiasz.
Nie warto się przy tym ograniczać do ogólnych charakterystyk w rodzaju “kobiety i mężczyźni z Częstochowy, w wieku 25-65+”. To nic nie mówi.
Najlepiej stworzyć persony. Opisz dwóch, trzech przedstawicieli swojej grupy docelowej bardzo szczegółowo – nadaj im imiona, określ wiek, opisz wykształcenie, krótkie bio, zainteresowania, życie zawodowe i osobiste. Opisz ich problemy oraz potrzeby oraz co mają dzięki Tobie osiągnąć.
W ten sposób “uczłowiecza” się Twój target, a Ty czujesz i wiesz, że nie piszesz tylko do ekranu komputera.

7. Jakie są Twoje kanały komunikacji?
Świat mediów społecznościowych nie ogranicza się tylko do Facebooka i platform blogowych. Jeżeli jesteś dziennikarzem, prawdziwe pole do popisu i zaangażowany target znajdziesz na Twitterze. Skoro jesteś trenerem personalnym lub kucharzem i publikujesz przede wszystkim zdjęcia, załóż konto na Instagramie. Produkujesz krótkie filmiki? Wykorzystaj Vine.

8. Czym NIE jest Twoja marka?
Stwórz tabelę. W jednej kolumnie opisz, czym Twoja marka jest, a w drugiej – czym nie jest. Ten prosty zabieg pozwoli Ci uniknąć ryzyka komunikowania treści sprzecznych z ideą Twojej marki.

9. Jaka jest Twoja strategia komunikacji
Tu określasz język, jakim będziesz się posługiwać. Duża w tym rola branży, w której działasz oraaz grupy docelowej, do której pragniesz dotrzeć (patrz punkt 6.). Inaczej będziesz się przecież zwracał do mamy nastolatka, a inaczej, jeżeli Twoim targetem jest właśnie nastolatek prawda?

Wiesz już wszystko. Dysponujesz wiedzą i stosem długich notatek na temat swojej marki. Co Ci pozostaje? Wdrożyć plan w życie! Przystąp do realizacji i bądź konsekwentny.
Działaj ze swoją strategią. I bądź cierpliwy 

Udostępnij