xx

Klucz do dobrego pozycjonowania strony

Jak zwiększyć licznik odwiedzin naszej strony? Kluczem do sukcesu jest odpowiednie jej pozycjonowanie, czyli wszystkie działania, których celem jest osiągniecie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby wiedzieć, jak się za to wziąć, warto wspomnieć, jak w ogóle działają algorytmy wyszukiwarek. Ta wiedza pozwoli nam ulepszyć to, co najważniejsze.

Jak działa Google?

Algorytm Google, czyli robot wyszukiwarki, ocenia dziennie tysiące różnych stron internetowych. Przede wszystkim zwraca uwagę na jakość oraz słowa kluczowe, aby móc dopasować wyniki wyszukiwania do oczekiwań użytkowników. Wśród najważniejszych elementów, które powinny znaleźć się na stronie są: domena oraz adresy URL, tytuły podstron, opis strony, poprawność kodu HTML oraz nagłówki H1-H6 i wyróżnienia w tekście. Ale dla robota wyszukiwarki liczy się nie tylko zawartość strony, ale także linki, które do niej prowadzą. Tu również ważna jest nie ilość, ale jakość. Strona, z której wychodzi link, powinna mieć wysoką rangę oraz odpowiedni współczynnik Trust Rank.

Treść jest najważniejsza!

Pierwsza i podstawowa zasada dotycząca tekstów na stronach to unikalność. Nie możemy kopiować treści z innych serwisów. Oprócz "duplicate content" zmorą wyszukiwarek jest także "thin content", czyli zbyt ubogie i krótkie teksty. Przeważnie nie wnoszą one nic nowego, a jeszcze gorzej, jeśli składają się z samych fraz kluczowych. Idealne zagęszczenie słów-kluczy to ok. 5% na cały tekst. Musimy pamiętać, że ważny jest odpowiedni dobór fraz, pod które pozycjonowana będzie strona.

Przy okazji tekstów warto pamiętać o kilku rzeczach. Najważniejszy jest tytuł - warto umieścić w nim słowo kluczowe. Pozostałe istotne elementy to nagłówki H1-H6, a także wyznaczniki tekstowe, czyli pogrubienia, kursywy czy podkreślenia. Warto stosować podział na akapity, by użytkownicy mogli swobodniej poruszać się po tekście. 

Meta tagi

Działania w tym przypadku dotyczą kodu strony. Witryna powinna być przygotowana tak, by była przyjazna dla robotów wyszukiwarek. Meta tagi informują roboty o tematyce naszej strony. Meta title to tytuł witryny, który najogólniej mówi, czym zajmuje się strona. Meta description to opis, czyli bardziej szczegółowe przedstawienie naszej oferty. Maksymalnie powinien on zawierać ok. 200 znaków. Ostatnia kwestia to meta keywords, czyli słowa kluczowe, które najtrafniej oddają tematykę i działalność naszej strony czy sklepu, np. tanie buty, buty Warszawa, buty sportowe itp.

Wartościowe linki

Wszyscy doskonale wiedzą, jak istotną kwestią jest link building. Mowa tu zarówno o linkach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Wszelkie odsyłacze HTML do naszej witryny mogą zapewnić wysokie pozycje w wyszukiwarce. Ale jest jedna ważna reguła. Linki zewnętrzne, czyli te prowadzące do nas z innych stron, powinny być umieszczone na zaufanych i wartościowych witrynach. Ich ważną cechą jest przede wszystkim naturalność. Jeśli umieścimy linki na stronach o niskiej wartości albo na witrynach spamerskich czy farmach linków, nasza pozycja w Google może się obniżyć.

Oczywiście to tylko kilka kwestii, które najcelniej opisują istotę pozycjonowania. Starając się o wysokie pozycje w wyszukiwarce musimy brać pod uwagę różne elementy, zaczynając od zawartości strony i kodu witryny, a kończąc na linkowaniu czy reklamie AdWords. Niezależnie od tego, jakie działania podejmiemy, pamiętajmy o jednym: nasza strona jest przede wszystkim dla ludzi i to właśnie ich powinniśmy mieć na uwadze, zmieniając stronę na lepsze.

Udostępnij