Content dla firmy: tworzyć samodzielnie czy zaufać specjalistom?

Dobry content to podstawa współczesnej polityki wizerunkowej. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z nowych zasad promowania swoich usług czy produktów, a tym samym coraz chętniej i pewniej stawia na komunikację z klientem oraz jakość prezentowanych mu przekazów. I chociaż tradycyjna reklama wciąż ma się bardzo dobrze, to zaraz obok banerów i wyskakujących okienek najpopularniejszą formą marketingu staje się ten oparty na wartościowych i rzetelnych treściach. W ramach tych działań firmy zaczynają aktywnie tworzyć przydatne artykuły, infografiki, e-booki i filmy, które publikowane na specjalistycznych stronach internetowych skutecznie przyciągają i zachęcają internautów do szerszego zapoznania się z ofertą na stronie internetowej. Z drugiej strony – tworzenie unikalnych treści ma wiele zalet, ale tylko wtedy, kiedy jest realizowane w poprawny sposób. W każdym innym przypadku to stracony czas i pieniądze. W tej sytuacji warto rozważyć, co będzie lepsze – samodzielna redakcja treści na stronach lub firmowym blogu czy zlecenie tego zadania profesjonalistom?

Jak działa dobry content marketing?

Marketing zorientowany na tworzenie wartościowych treści stanowi dzisiaj podstawę działań dla współczesnych przedsiębiorców. Dobrze napisane teksty: merytoryczne i rzetelne, ciekawe lub efektowne, zabawne albo z potencjałem viralowym mają spełniać jedno kluczowe zadanie – przyciągnąć i zatrzymać potencjalnego klienta na dłużej, przedstawić markę i produkt nieco dokładniej, niż ma to miejsce na ulotce czy banerze. Specjaliści podkreślają zalety dobrze tworzonych firmowych treści. O zainteresowaniu content marketingiem świadczy również rosnąca liczba agencji copywriterskich lub freelancerów tworzących profesjonalne teksty na strony internetowe, witryny i blogi. Mimo wszystko w Polsce wciąż wielu przedsiębiorców pozostaje wiernymi starszym formom reklamy. Po zastanowieniu można to zrozumieć: nie każdy wie, co tak naprawdę daje firmie profesjonalnie i systematyczne realizowany content. Jak działa to narzędzie? I w jaki sposób odbiera je klient?

Reklama tradycyjna a content marketing

Tradycyjne formy reklamy wciąż dominują w mediach i otoczeniu. Banery, spoty, billboardy, plakaty czy ulotki mają spełniać jedno zadanie – sprzedawać konkretny produkt lub usługę i promować je jako najlepsze na rynku. Od jakiegoś czasu zasady marketingu panujące na rynku zaczynają się zmieniać. Content marketing to nowe narzędzie uważane za podstawę świadomego budowania wizerunku i bazy klientów marki. Zwłaszcza na przestrzeni ostatniego roku to narzędzie zaczęło zyskiwać sobie coraz szersze grono zwolenników. Czym jest content marketing i jak się ma do tradycyjnych form reklamy? I w końcu – które z nich w praktyce okazuje się bardziej skuteczne?

  • 1 (current)