xx

Najlepsze narzędzia do analizy SEO/SEM

By dokonać odpowiedniej analizy danych ze strony internetowej, potrzebujemy skutecznych narzędzi do ich gromadzenia. Jednak nie wystarczy pierwsze lepsze oprogramowanie. Musi być ono dopasowane do naszych celów biznesowych. Od tego, jakie dane interesują nas najbardziej zależy to, jakie narzędzia wybierzemy. W przeciwnym razie możemy stracić czas i pieniądze, wertując zupełnie niepotrzebne nam statystyki. Przedstawiamy Ci 5 wybranych narzędzi, które pomogą Twojej firmie w analizie SEO/SEM.

Google Analytics - analityka dla każdego

Oprogramowania od firmy Google to jedne z najpopularniejszych narzędzi. Są one są całkowicie darmowe. Oczywiście nie oznacza to, że nie będziesz za nic płacił. Do odpowiedniego skonfigurowania narzędzia będziesz potrzebował doświadczonych ludzi, którzy znają się na rzeczy. 

Dzięki Google Analytics poznasz swoją stronę oraz użytkowników. Dowiesz się, jakie są źródła ruchu sieciowego oraz jak wygląda aktywność użytkowników na stronie. Będziesz mógł dokonać szczegółowej analizy ruchu pozyskiwanego z bezpłatnych oraz płatnych wyników wyszukiwania, z innych stron czy z mediów społecznościowych. 

Google Search Console - analityka wyszukiwania

Jeszcze dokładniejsze dane na temat ruchu sieciowego uzyskasz dzięki Google Search Console. Raporty z tego narzędzia pozwolą zobaczyć, jakie są źródła ruchu oraz jakie zapytania powodują wyświetlanie Twojej strony. Dowiesz się też, które strony mają najwyższy współczynnik klikalności w Google i będziesz mógł pogrupować wszystkie dane według słów kluczowych, dat czy urządzeń użytkowników.

SEMSTORM

Podobnie, jak w narzędziu od Google również tutaj możesz sprawdzić, dzięki jakim frazom jesteś widoczny na pierwszych stronach wyników wyszukiwania. Dodatkowo znajdziesz tu informacje na temat najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych. System umożliwia też analizę słów kluczowych, które mają potencjał, a więc takich, które są często wyszukiwane, ale znajdują się poza pierwszą stroną wyników. Używając ich przy optymalizacji treści, zwiększysz liczbę internautów, odwiedzających Twoją witrynę. Nowością jest również analiza widoczności konkurencji. System porównuje pozycję Twojej strony oraz innych witryn dla fraz wspólnych.

SEOlytics

Kolejne narzędzie, które ma masę funkcji przydatnych dla osób zajmujących się pozycjonowaniem. Program śledzi pozycję w rankingu dla konkretnych fraz, monitoruje backlinki oraz reklamy AdWords i PLA. Ponadto śledzi kampanie konkurencji. Narzędzie oczywiście jest płatne. W wersji darmowej mamy analizę jedynie 1 domeny oraz monitoring 10 słów kluczowych. Dla niewielkich stron nawet bezpłatna wersja może okazać się wystarczająca.

SeoStation

Być może nie jest to tak popularne narzędzie jak pozostałe, ale nie można odmówić mu funkcjonalności. Istnieje na rynku już 6 lat. SeoStation dostarcza nam informacji o naszych pozycjach w Google, informuje o zmianach pozycji, backlinkach oraz uzyskanym ruchu. Uwzględnia nie tylko lokalizację, ale także mapy i urządzenia mobilne. Dodatkowo pokazuje nasze przychody z pozycjonowania stron i umożliwia prezentacje efektów kampanii naszym klientom.

Udostępnij