Tworzenie artykułów

Jak tworzyć artykuły, które przyciągają odbiorców i jednocześnie podnoszą naszą pozycję w wyszukiwarkach? Co zrobić, by treści na naszej stronie były ciekawe, bogate merytorycznie i pomocne? Nie musicie się nad tym głowić, bo zrobimy to dla Was! A jakie są nasze strategie tworzenia najlepszych artykułów?


Tematyka artykułów

Zapewne zdajecie sobie z tego sprawę, że treści, które są już oklepane, raczej się nie sprzedają. Istnieje mała szansa, że artykuł poruszający temat, który znajduje się na wielu innych stronach i portalach, zostanie przeczytany. Warto więc wychodzić poza schematy i pisać oryginalne teksty. I nie chodzi tu tylko o ich unikalność, ale o "świeżość" tematu. Jeśli poruszycie zagadnienie, o którym jeszcze nikt nie pisał albo pisał jedynie zdawkowo, macie duże szanse, że tekst będzie miał wzięcie. Warto np. przejrzeć fora dotyczące naszej dziedziny działalności. Być może są jeszcze jakieś pytania bez odpowiedzi? Jest tylko jedna ważna zasada - temat musi być przedstawiony wyczerpująco i szczegółowo. Czytelnik musi wszystko zrozumieć. Warto przed publikacją jeszcze raz przeczytać tekst - czy istnieje możliwość, że są jeszcze jakiekolwiek pytania, na które czytelnicy chcieliby znać odpowiedź lub które mogliby zadać sobie w trakcie lektury?

Słowa kluczowe to nie wszystko

Oczywiście nie ulega wątpliwości, że większość ludzi chciałaby, by artykuły tworzone były przede wszystkim, by podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy jednak, że słowa kluczowe użyte w tekście to nie wszystko. Jeśli użytkownik wejdzie na naszą stronę i zobaczy słabej jakości tekst naszpikowany słowami kluczowymi, z pewnością nie zagłębi się w lekturze. Internauci z łatwością rozpoznają teksty, które są pisane wyłącznie pod wyszukiwarkę. I co gorsza, roboty Google również takie teksty rozpoznają i chętnie obniżają pozycję stron, których treści są typowym spamem. Zwykle przyjmuje się, że optymalna ilość słów kluczowych w artykule to 5% całej treści. W praktyce stosuje się maksymalnie 3 frazy na cały tekst. 

Wygląd i forma tekstu

Tekst powinien być wysokiej jakości nie tylko pod względem samej treści, ale także pod względem wyglądu. Odpowiedni czcionka czy wyznaczniki tekstowe (pogrubienia, kursywy) sprawiają, że tekst się czyta lepiej. Jeśli podzielimy dodatkowo tekst na akapity, dodamy śródtytuły i nagłówki mamy pewność, że użytkownicy nie pogubią się w naszej treści i znajdą dokładnie to, czego szukają. Czasami zdarza się, że spoglądamy jedynie na kolejne śródtytuły i już wiemy, czy tekst nas zainteresuje czy nie. Warto więc zadbać, by tytuły były przemyślane i może nieco intrygujące, tak by zachęcały do lektury.

Poprawna pisownia

Być może o tym zagadnieniu powinniśmy wspomnieć na początku, bo niestety wiele osób o tym zapomina. Po pierwsze - tekst powinien być napisany prostym językiem, aby czytelnicy mogli go zrozumieć. Używajmy krótkich, zwięzłych i trafnych zdań. No i oczywiście pamiętajmy o unikaniu wszelkich błędów ortograficznych, składniowych czy interpunkcyjnych. Internauci bardzo często zrażają się do tekstów, które napisane są z błędami i trudno je zrozumieć.