Treści dla sklepów www

Aby sklep internetowy mógł liczyć na duże zyski, potrzeba dużego nakładu pracy. I nie chodzi jedynie o dużą liczbę produktów czy atrakcyjne promocje. Być może mało osób zdaje sobie z tego sprawę, ale prawdziwym kluczem do sukcesu jest content, a więc wszelkie treści, które zamieszczacie na sklepie. Nawet z pozoru banalne opisy produktów mają naprawdę duże znaczenie.


Jakie powinny być treści na sklepie internetowym?

Chyba nieraz spotkaliście się z sytuacją, że na 5 różnych sklepach w internecie były identyczne opisy tego samego produktu. Właściciele sklepów często nie przykładają dużej wagi do opisów, dlatego też kopiują je z innych stron. Niestety takie działania nie tylko są nieuczciwe, ale mogą też doprowadzić do obniżenia naszej pozycji w wyszukiwarce z uwagi na duplicate content. Jakie więc powinny być treści na sklepie? Przede wszystkim unikalne i użyteczne. I nie chodzi tu jedynie o opisy, ale także o nazwy produktów. Tworząc opis do produktu możecie dopisać coś więcej niż tylko suche fakty i specyfikacje. Zwłaszcza, jeśli się tym interesujecie. Nie korzystajcie z gotowych opisów, które znajdują się na stronie producenta. Zadbajcie nie tylko o oryginalność takich tekstów, ale również ich poprawność językową. Warto takie rzeczy zlecić np. copywriterom, którzy prócz unikalnych treści, wzbogacą je np. o słowa kluczowe. 

A jeśli już o słowach kluczowych mowa, warto również dodać do swojego sklepu zakładkę z poradami dla kupujących. Jest to świetny sposób, by nie tylko zachęcić klientów do kupna, ale także, by pozycjonować sklep na wiele fraz, związanych z naszą działalnością. Szczególnie jeśli chodzi o frazy z tzw. długim ogonem. O ile zwykłe opisy produktów nie zawierają zwykle słów kluczowych typu "najtańsze meble w Częstochowie", o tyle w poradnikach i artykułach eksperckich są jak najbardziej na miejscu. Prowadząc sklep z meblami możemy pisać artykuły na wiele tematów - jak urządzić mieszkanie, jakie wybrać łóżko do małego pokoju itp. Ważne, by wszystkie treści były w jakiś sposób przydatne potencjalnym klientom.

Jak dobierać słowa kluczowe dla sklepu internetowego?

Przede wszystkim z głową. Zawsze warto pomyśleć najpierw, co byśmy wpisali w wyszukiwarkę, gdybyśmy szukali produktu z naszego sklepu albo gdybyśmy chcieli znaleźć naszą firmę. Jeśli mamy sklep z meblami w Częstochowie, zapewne byłoby to coś w stylu: "meble Częstochowa", " sklep z meblami Częstochowa" itp. Ale to nie jedyne możliwości. Klienci mogą trafić do nas również poprzez różne zapytania, np. "jakie wybrać meble do salonu?", "jak urządzić kuchnię?", "jakie łóżko dla dziecka?", "jaka szafa dla małej sypialni?" itp. Warto więc zadbać o różne warianty słów kluczowych tak, aby każdy mógł na znaleźć. 

Jeśli chodzi o używanie słów kluczowych pamiętajmy, by treści nie były nimi przesycone. Takie działania będą negatywnie odbierane zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarki. Stosujmy je więc z umiarem.

Jeśli szukacie firmy, która zajmie się tworzeniem unikalnych opisów produktów i kategorii, a także stworzy teksty poradnikowe dla Waszego firmowego bloga, zapraszamy do kontaktu.