Marcin Krzewicki

Telefon: 792 000 776

Email: [email protected]

Damian Ślimak

Telefon: 667 019 312

Email: [email protected]

Kontakt

Content Marketing

MediaPilot / Content Marketing

Dlaczego Content Marketing?

Dzisiaj komunikacja marki z klientem jest wyjątkowo prosta dzięki ogólnej dostępności internetu. To sprawiło, że klient oczekuje nieco więcej niż kolejny wytarty slogan typu „Najlepszy”, „Najszybszy”, „Najbardziej korzystny”. Ludzie chcą dzisiaj poznać marki, z których usług korzystają, oczekują, że będą one „na wyciągnięcie ręki”.

Międzynarodowe koncerny już dawno stosują te zasady, tworząc kampanie przedstawiające pewne wartości, angażujące się w aktualne problemy i wydarzenia, a przede wszystkim skierowane do realnych klientów.

Dzięki sieci, budowanie pozytywnej komunikacji marki z potencjalnymi klientami nie jest kosztowne. Przynajmniej nie bardziej niż kwoty przeznaczane na spoty w radiu czy telewizji, reklamy w gazecie lub ulotki.

Content Marketing to narzędzie, które zdobywa sobie coraz więcej zwolenników. Polega na pozyskiwaniu klienta przez publikowanie atrakcyjnych oraz przydatnych treści, które mają zainteresować sprecyzowaną grupę odbiorców.

Bazuje on na budowaniu długotrwałych relacji, interakcji i zyskaniu sympatii klienta. To strategia, która może przynieść firmie ogromne korzyści oraz wyróżnić ją z tłumu. Warto jednak dołożyć wszelkich starań, aby tworzone treści były dobrej jakości. Istnieje kilka kluczowych kryteriów, które powinien spełniać dobry tekst.

 

Stare Przyzwyczajenia Nie Są Dobre!

Wielu przedsiębiorców rezygnuje z rozwiązań SEO opartych
o rozliczenie za wynik pozycji słów kluczowych. Dlaczego?

Wyobraź sobie, że stoi przed Tobą rozjuszony tłum ludzi o niskich wartościach społecznych. Czy po zadaniu im jakiegokolwiek pytania uznałbyś ich odpowiedź za całkowicie prawdziwą i wartościową?

Dzisiaj podobnie zachowuje się Google. Wyszukiwarka potrafi rozpoznać nierzetelne treści, linki niewiadomego pochodzenia w dodatku
z nietematycznych stron.

Jest to zasada behawioralna. Google wzoruje się na prawdziwych ludzkich relacjach i wdraża je w swoje algorytmy.

Typowe rozliczenie SEO polega na jak najszybszym osiągnięciu wysokich pozycji. Aby móc wygenerować dużą liczbę linków konieczne jest minimalizacja kosztów związanych z pozyskaniem jednego linku. Niestety nawet setka takich linków nie będzie posiadała ułamka wartości jak link osadzony w bogatej treści, na tematycznej stronie. W treści, która nawiązuje do Twojej działalności.
Wyobraź sobie teraz sytuację, w której stajesz naprzeciwko kilkuosobowej grupy ludzi cieszących się w Twoim mieście aprobatą i szacunkiem. Wiesz,
że to uczciwi ludzie, z którymi zawsze warto porozmawiać.

Jeżeli ta niewielka grupa osób odpowie na Twoje dowolne pytanie, zapewne potraktujesz ich wypowiedź jako wartościową, przemyślaną oraz sprawdzoną.

Tak samo jak opinie zaufanych i znaczących osób mają nie raz wpływ na Twoje decyzje, tak samo Google przedkłada na pierwsze pozycje te witryny, które posiadają rzetelne treści i zawarte w nich linki do Twojej witryny.

 

Jakość, Nie Ilość!

Wiesz już, że tysiące niskiej jakości linków nie dają taiego samego efektu jak kilkadziesiąt tematycznych treści najwyższej jakości zawierających zoptymalizowane linki do Twojej witryny.

Twoim zadaniem jest tylko precyzyjne określenie jednego hasła do jednej podstrony na Twojej witrynie. Pamiętaj, że jakość to również trafność treści znajdujących się na Twojej stronie do słowa kluczowego wpisanego w Google. Nie promuj jednej podstrony z 10 słów kluczowych.
Stwórz 10 różnych podstron odpowiadających na 1 hasło. Z pewnością Ci się to opłaci.

 

Bezpieczeństwo i Kontrola

Jeżeli posiadasz linki zakupione w hurtowej ilości możesz mieć pewność, że nie będziesz ich mógł nigdy moderować. Linki te są publikowane przez automatyczne generatory kont email, kont w katalogach stron. Administratorzy, którzy publikują takie linki nie przekażą Ci danych dostępowych do ręcznej edycji linków.

A co powiesz na to, że masz przez 365 dni w roku możliwość modyfikacji każdego linku prowadzącego do Twojej witryny? Możesz to porównać do grupy przyjaciół, do których możesz zadzwonić w każdym momencie
z prośbą o pomoc w Twojej pracy czy rozwiązaniu dowolnego problemu.

Dzięki temu masz możliwość natychmiastowej reakcji na każdą wskazówkę przesłaną na Twoje konto Google Webmasters Tools. Dobrze wiesz jak w każdym przedsięwzięciu jest istotna możliwość szybkiego reagowania na wszystko co dzieje się wokół Twojej firmy. Ważne aby nie pozbywać się tej możliwości poprzez hurtowe zakupy linków i treści, na które nie masz żadnego wpływu.

 

Pojawiam się i (Nie)znikam

Wyobraź sobie, że pracujesz jako analityk opinii publicznej na temat jakości usług, które oferują firmy na Twoim lokalnym rynku.

Co miesiąc spotykasz się z dwoma podwładnymi pracownikami, którzy dostarczają Ci wyniki ankiet przeprowadzonych w Twojej lokalizacji.

Badając ich raporty stwierdzasz, że pierwszy pracownik co miesiąc zmienia zdanie na temat usług jednej z firm. Raz jego raporty mówią, że jedna z firm świadczy usługi na najwyższym poziomie. Kolejnego miesiąca w swoich raportach zmienia on zdanie i twierdzi, że usługi tej samej firmy są na najniższym możliwym poziomie. Nie jest to typowe zjawisko więc dodatkowo przeprowadzasz audyt jego pracy. Po wykryciu nieprawidłowości prosisz podwładnego o wytłumaczenie motywu jego działań. Podejrzewasz, że w nieuczciwy sposób chciał manipulować referencjami regionalnych przedsiębiorstw.

Natomiast drugi z pracowników prowadząc swoje ankiety posiada przejrzyste statystyki oraz udokumentowane podstawy wachań na temat jakości usług tej samej firmy.

 

Ok, ale co ma do tego Google?

Wyobraź sobie, że zakupiłeś 15.000 linków na aukcji internetowej. Otwierasz raport i sprawdzasz go. Dochodzisz do wniosku, że działa około 80% linków (na nietematycznych i obcojęzycznych witrynach o niskiej jakości).
Ten sam raport sprawdzasz tydzień później. Okazuje się, żę pozostało tylko kilka aktywnych linków. Dokupujesz więc kolejny pakiet linków i reklamujesz pierwszy.

 

Co w tym czasie robi Google?

Bardzo często zdarza się, że nakłada filtr na Twoją stronę usuwając ją
z wyników wyszukiwania. Dlaczego? Tak samo jak opisane wcześniej, niejasne i nieuczciwe działania pracownika, Google karze strony, które masowo publikują linki zwrotne, które bardzo szybko wygasają.

Nie jest możliwe naturalne zdobycie chociażby 100 linków, które w ciągu tygodnia znikną z sieci.

Pamiętaj, nie jest ważna ilość, a jakość i stabilność treści oraz linków.

 

Cykl Tworzenia i Publikacji Artykułu

pen-1215435_640
01
Tytuł artykułu

Sam proponujesz tytuł do każdego artykułu lub my tworzymy propozycję dla Ciebie. To bardzo ważne – klarowny tytuł oraz opis tego co ma być zawarte w treści jest podstawą do merytorycznej budowy artykułu.

typewriter-801921_640
02
Copywriting

Tworzymy treść i udostępniamy ją Tobie celem weryfikacji. Pamiętaj, że zależy nam na tym aby treść była profesjonalna i bezbłędna. Jeżeli zauważysz jakąkolwiek niespójność lub nawet literówkę – poinformuj nas. Chcemy zaprezentować Cię w sieci jak najlepiej!

workstation-405747_640
03
Publikacja

Po akceptacji treści przystępujemy do publikacji. Wcześniej udostępniamy Ci listę wszystkich naszych serwisów zgodnych lub powiązanych z interesującą Cię tematyką. Możemy również sami dostarczyć Ci propozycję miejsc publikacji dla każdego artykułu. Zaplanujemy wówczas datę publikacji.

student-849822_640
04
Raportowanie

Na koniec każdego miesiąca otrzymujesz od nas raport
z dokładnymi adresami url każdego artykułu. Jeżeli wtedy zauważysz, że coś warto poprawić – daj nam znać. Wdrożymy korektę najszybciej jak to tylko możliwe.

.