Marcin Krzewicki

Telefon: 792 000 776

Email: [email protected]

Damian Ślimak

Telefon: 667 019 312

Email: [email protected]

Kontakt

adwords

MediaPilot / adwords

Maksymalizuj efektywność reklamy z Adwords

Kiedyś w marketingu koncentrowano się głównie na promocji produktu oraz usługi i wywołaniu u klienta potrzeby zakupu. Wiele czasu i energii (a przede wszystkim środków z budżetu) przeznaczano na kampanie o jak największym zasięgu. Te czasy dawno minęły, a tradycyjna reklama skierowana do wszystkich ustąpiła miejsca świadomemu marketingowi niosącemu pewne wartości lub skierowanemu jedynie do potencjalnie zainteresowanych osób. W końcu nie sztuką jest dotrzeć do wszystkich, bez wątpienia większe efekty przyniesie ustalenie własnej grupy docelowej i prowadzenie działań tak, aby dotrzeć właśnie do niej. Mniejsze koszty, więcej zysków.

Jak to zrobić? Właśnie w tym miejscu wypada nam przedstawić ukierunkowany system publikacji reklam Adwords.

Jak działa Adwords

System umożliwia szybkie i efektywne tworzenie reklam. Skorzystanie z programu jako nośnika treści reklamowej daje przede wszystkim możliwość dotarcia do określonej grupy docelowej w konkretnej lokalizacji.

Tyle w teorii, a jak to wygląda w praktyce? Dzisiaj coraz więcej osób podejmuje swoje decyzje zakupowe w oparciu o weryfikację informacji w sieci, dużo większą popularnością cieszy się też poszukiwanie firm, sklepów, hurtowni czy wykonawców poprzez sieć. Internauta korzysta w tym celu z wyszukiwarki internetowej, wpisując odpowiednie hasło. W wynikach wyszukiwania pojawiają się linki do stron i reklamy powiązane z wyszukiwaną frazą. Wyświetlane treści odpowiadają jego aktualnym potrzebom. Dzięki Adwords wśród nich może znaleźć się reklama twojej firmy.

W Adwords wystarczy wybrać odbiorców odpowiadających ustalonej przez siebie grupie docelowej produktu lub usługi, stworzyć krótki tekst o swojej działalności, a na koniec ustalić budżet przeznaczony na cele kampanii. System intuicyjnie zarządza czasem oraz miejscem wyświetlania reklam osobom znajdującym się w danej lokalizacji.

Dlaczego Adwords?

Wyszukując dowolne hasło w Google na wyniki składają się linki do stron internetowych znajdujących się w indeksach wyszukiwarki. Nazywa się je wynikami naturalnymi. Reklamy Adwords to te krótkie treści reklamowe pojawiające się po prawej stronie, lub, czasami, na samej górze listy.

Naturalnie najbardziej wartościowym jest wybicie się na pierwszą stronę naturalnych wyników. Ale dzisiaj, przy ogromnej konkurencji, potrzeba w tym celu zarówno optymalizacji treści witryny internetowej, jak i setek bądź tysięcy linków. To praca wymagająca odpowiedniej wielkości budżetu, pracy a przede wszystkim czasu. Adwords ma tę zaletę, że przygotowane kampanie wyświetlają się od razu.

Jak wspomniano wcześniej reklamy są wyświetlane jedynie w wyszukiwarkach osób, które wcześniej szukały podobnych produktów albo usług. Bardziej zatem prawdopodobne, że będą zainteresowane ofertą firmy. W ramach Adwords użytkownik może też zdecydować, w jakich konkretnie witrynach oraz lokalizacji geograficznej mają się wyświetlać treści.

Adwords jak żaden inny system pozwala na kontrolę budżetu przeznaczonego na działania marketingowe. Po ustaleniu maksymalnej kwoty można być pewnym, że nigdy nie zostanie ona przekroczona. W Adwords nie ma też minimalnej kwoty, jaką trzeba wydać, aby móc korzystać z systemu. Ze względu na określanie stawek kosztu kliknięcia płaci się tylko za sytuację, w której internauta kliknie w reklamę, a nie tylko zobaczy ją wyświetloną w Google.

Narzędzia Adwords dostępne w ramach użytkowania programu umożliwiają edytowanie i doskonalenie reklam, a także zapoznawanie się z raportami dotyczącymi monitoringu działań.

Samodzielna kampania czy outsourcing usług?

Kampanie Adwords są o wiele mniej wymagające i czasochłonne niż np. kampanie social media. Użytkownik nie musi w celu ich prowadzenia tworzyć list słów kluczowych lub poświęcać czasu na monitoring ruchu generowanego przez treść czy inne działania. Ale czy prowadzona w ten sposób kampania przyniesie największe korzyści? Z pewnością lepiej byłoby podejść do sprawy profesjonalnie, stworzyć treść przyciągającą klienta i regularnie śledzić postępy działań. Na to jednak mało który przedsiębiorca ma dzisiaj czas, a niewielu może sobie pozwolić na zatrudnienie dedykowanego specjalisty. Wraz z powierzeniem działań marketingowych w sieci profesjonalnej firmie możesz być pewny, że przeznaczone w tym celu środki zostaną wykorzystane jak najlepiej.

Specjaliści dysponujący odpowiednią wiedzą na temat e-marketingu i samego Adwords maksymalizują efektywność kampanii, dzieląc jej przygotowanie na kilka najważniejszych etapów:

– określenie celu działań i słowa kluczowe: w pierwszej kolejności konieczne jest poznanie założeń i oczekiwań klienta co do kampanii. Po tym dobiera się słowa kluczowe adekwatne dla danej branży, które generują ruch i przynoszą zyski

– tworzenie treści i publikacja: na tym etapie najważniejsze jest napisanie tekstu reklamowego, który przyciągnie uwagę internauty i zachęci go do kliknięcia w link. Gotowa kampania zostaje opublikowana w sieci

– monitoring działań: nawet po publikacji treści ma miejsce regularna kontrola efektów reklamy. W ten sposób istnieje możliwość ewentualnej zmiany treści czy np. słów kluczowych tak, aby kampania zaczęła przynosić lepsze efekty.